En raison d'une grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
En raison de la grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Death of Classical Cinema

Hitchcock, Lang, Minnelli

Joe McElhaney
Livre relié | Anglais | Suny Series, Horizons of Cinema
160,45 €
+ 320 points
Format
Livraison 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

A study of three classical filmmakers and the films they made at the cusp of the modernist movement in cinema.

The Death of Classical Cinema uncovers the extremely rich yet insufficiently explored dialogue between classical and modernist cinema, examining the work of three classical filmmakers-Alfred Hitchcock, Fritz Lang, and Vincente Minnelli-and the films they made during the decline of the traditional Hollywood studio system. Faced with the significant challenges posed by alternative art cinema and modernist filmmaking practices in the early 1960s, these directors responded with films that were self-conscious attempts at keeping pace with the developments in film modernism. These films-Lang's The Thousand Eyes of Dr. Mabuse, Hitchcock's Marnie, and Minnelli's Two Weeks in Another Town-were widely regarded as failures at the time and bolstered critics' claims concerning the irrelevance of their directors in relation to contemporary filmmaking. However, author Joe McElhaney sheds new light on these films by situating them in relation to such acclaimed modernist works of the period as Godard's Contempt, Fellini's La dolce vita, Antonioni's Red Desert, and Resnais's Last Year at Marienbad. He finds that these modernist films, rather than being diametrically opposed in form to the work of Hitchcock, Lang, and Minnelli, are in fact profoundly linked to them.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
269
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780791468876
Date de parution :
19-10-06
Format:
Livre relié
Format numérique:
Ongenaaid / garenloos gebonden
Dimensions :
161 mm x 237 mm
Poids :
1106 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.