Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Steven Rybin is Assistant Professor of Film at Georgia Gwinnett College. He is the author of Michael Mann: Crime Auteur ; Terrence Malick and the Thou...Savoir plus
An authoritative study of this postsecular film movement from the French-Belgian border region that rose to prominence at the turn of the twenty-first...Savoir plus
Frances Gateward is Professor of Film Studies at Ursinus College. She is the editor of Zhang Yimou: Interviews and coeditor (with Murray Pomerance) of...Savoir plus
How films of the 1960s and early 1970s framed therapeutic issues as problems of human communication, and individual psychological problems as social o...Savoir plus
Explores a growing number of films and filmmakers that challenge the strict boundaries between belief and unbelief. For some time now, thinkers across...Savoir plus
Argues that transgender representations in film make it more difficult for cisgender people to understand the experiences of transgender people and fo...Savoir plus
A powerful and original statement on the nature of film and the intimate relation of "film imagination" to our lives as human beings in the world.Savoir plus
Presents an original, insightful, and compelling vision of the trajectory of Cavell's oeuvre, one that takes his kinship with Emerson as inextricably ...Savoir plus
Claire Perkins is Lecturer in Film and Television Studies at Monash University in Melbourne, Australia. She is the author of American Smart Cinema and...Savoir plus
Analyzes how location-shot crime films of the 1970s reflected and influenced understandings of urban crisis. 2019 CHOICE Outstanding Academic Title Th...Savoir plus
Rebecca Meyers is a filmmaker and Academic Film Programmer at Bucknell University, where she teaches in the Film/Media Studies program. She worked wit...Savoir plus
Contends that the narrative and aesthetic qualities of the documentary genre enable new understandings of animals and animal/human relationships. As i...Savoir plus
The first academic explanation for how spectators use their imaginations as part of the experience and appreciation of popular fantasy filmmaking.Savoir plus
Kirsten Moana Thompson is Associate Professor of Film Studies at Wayne State University and coeditor (with Terri Ginsberg) of Perspectives on German C...Savoir plus
Looks at how a group of aesthetically innovative independent films contested and imagined alternatives to urban planning in midcentury New York.Savoir plus