Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Welcome to Fear City

Crime Film, Crisis, and the Urban Imagination

Nathan Holmes
Livre broché | Anglais | Suny Series, Horizons of Cinema
56,45 €
+ 112 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

2019 CHOICE Outstanding Academic Title

The early 1970s were a moment of transformation for both the American city and its cinema. As intensified suburbanization, racial division, deindustrialization, and decaying infrastructure cast the future of the city in doubt, detective films, blaxploitation, police procedurals, and heist films confronted spectators with contemporary scenes from urban streets. Welcome to Fear City argues that the location-shot crime films of the 1970s were part of a larger cultural ambivalence felt toward urban life, evident in popular magazines, architectural discourse, urban sociology, and visual culture. Yet they also helped to reinvigorate the city as a site of variegated experience and a positively disordered public life--in stark contrast to the socially homogenous and spatially ordered suburbs. Discussing the design of parking garages and street lighting, the dynamics of mugging, panoramas of ruin, and the optics of undercover police operations in such films as Klute, The French Connection, Detroit 9000, Death Wish, and The Taking of Pelham One Two Three, Nathan Holmes demonstrates that crime genres did not simply mirror urban settings and social realities, but actively produced and circulated new ideas about the shifting surfaces of public culture.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
244
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781438471204
Date de parution :
02-07-19
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
150 mm x 226 mm
Poids :
362 g

Les avis