En raison d'une grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
En raison de la grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Differentiation of Modernism

Postwar German Media Arts

Larson Powell
Livre relié | Anglais | Studies in German Literature Linguistics and Culture | n° 140
177,45 €
+ 354 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The Differentiation of Modernism analyzes the phenomenon of intermediality in German radio plays, film music, and electronic music of the late modernist period (1945-1980).

After 1945, the purist "medium specificity" of high modernism increasingly yielded to the mixed forms of intermediality. Theodor Adorno dubbed this development a "Verfransung," or "fraying of boundaries," between the arts. TheDifferentiation of Modernism analyzes this phenomenon in German electronic media arts of the late modernist period (1945-80): in radio plays, film music, and electronic music. The first part of the book begins with a chapter on Adorno's theory of radio as an instrument of democratization, going on to analyze the relationship of the Hörspiel or radio play to electronic music. In the second part, on film music, a chapter on Adorno and Eisler's Composing for the Film sets the parameters for chapters on the film Das Mädchen Rosemarie (1957) and on the music films of Jean-Marie Straub and Danièle Huillet. The third part examines the music of Karlheinz Stockhausen and its relationship to radio, abstract painting, recording technology, and theatrical happenings. The book's central notion of the "differentiation of culture" suggests that late modernism, unlike high modernism, accepted the contingency of modern mass-media driven society and sought to find new forms for it.

Larson Powell is Curator's Professor of Film Studies at University of Missouri, Kansas City. He is the author of The Technological Unconscious in German Modernist Literature (Camden House, 2008).

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
262
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 140

Caractéristiques

EAN:
9781571135728
Date de parution :
02-12-13
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
557 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.