•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Economics of Franchising

Roger D Blair, Francine LaFontaine
Livre broché | Anglais
74,95 €
+ 149 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book describes in much detail both how and why franchising works. It also analyses the economic tensions that contribute to conflict in the franchisor-frnachisee relationship. The treatment includes a great deal of empirical evidence on franchising, its importance in various segments of the economy, the terms of franchise contracts, and what we know about how all these have evolved over time, especially in the U.S. market. A good many myths are dispelled in the process. The economic analysis of the franchisor-franchisee relationship begins with the observation that for franchisors, franchising is a contractual alternative to vertical integration. Subsequently, the tensions that arise between a franchisor and its franchisees, who in fact are owners of independent businesses, are examined in turn. In particular the authors discuss issues related to product quality control, tying arrangements, pricing, location and territories, advertising, and termination and renewals.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
358
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780521775892
Date de parution :
31-12-10
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 226 mm
Poids :
476 g

Les avis