En raison d'une grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
En raison de la grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Ephemeral Museum

Old Master Paintings and the Rise of the Art Exhibition

Francis Haskell
Livre relié | Anglais
106,95 €
+ 213 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

When and why did large-scale exhibitions of Old Master paintings begin, and how have they evolved through the centuries? In this book an eminent art historian examines the intriguing history and significance of these international art exhibitions.

Francis Haskell begins by discussing the first "Old Master" exhibitions in Rome and Florence in the seventeenth century and then moves to eighteenth-century France and the efforts to organize exhibitions of contemporary art that would be an alternative to the official ones held by the Salon. He next describes the role of the British Institution in London and the series of remarkable loan exhibitions of Old Master paintings there. He traces the emergence of such nationalist exhibitions as the Rembrandt exhibition held in Amsterdam in 1898, the first modern "blockbuster" exhibit. Demonstrating how the international loan exhibition was a vehicle of foreign and cultural policy after the First World War, he gives a fascinating account of several of these, for example the Italian Art exhibition held at Burlington House in 1930 (Botticelli in the Service of Fascism). He describes the initial reluctance of major museums to send pictures on potentially damaging journeys and explains how this feeling gave way to cautious enthusiasm. Finally, in a polemical chapter, he explores the type of publications associated with exhibitions and with the criticism and scholarship that have centered upon them.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
224
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780300085341
Date de parution :
10-11-00
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
163 mm x 242 mm
Poids :
517 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.