Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Future of Electricity Retailing and How We Get There

Frank A Wolak, Ian H Hardman
Livre broché | Anglais | Lecture Notes in Energy | n° 41
126,95 €
+ 253 points
Format
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book covers the current trends and challenges faced by regulators, policymakers, and researchers in the field of retail electricity market design and regulation. It addresses the role that "smart" technologies are playing in reshaping how utilities and consumers interact with each other and with their generating technologies. The book covers topics including smart meter adoption, dynamic pricing, demand response, distributed and utility-scale solar, technology costs trends, and the microeconomic theory that governs our understanding of retailer and consumer incentives. Existing inefficiencies of transmission and distribution network pricing as well as the potential regulatory approaches that can be used to remedy them are discussed along with the advantages of retail competition and draw attention to the barriers that currently are preventing all of the benefits of retail competition from materializing. The book uses very recent data to provide the most up-to-date overview of retailing trends and policies in the USA, Europe, Asia, Oceania, and Latin America.

The book will be useful for researchers and regulators and policymakers.


Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
164
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 41

Caractéristiques

EAN:
9783030850074
Date de parution :
30-09-22
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
258 g

Les avis