•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Hmong of China

Context, Agency, and the Imaginary

Nicholas Tapp
Livre broché | Anglais
117,95 €
+ 235 points
Livraison 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This first ethnography of the Hmong in China is based on Nicholas Tapp's extensive fieldwork in a Hmong village in Sichuan. Basing his analysis on the concepts of context and agency, Tapp discusses the "paradoxical ambivalence at the heart of Hmong culture." A paradox arises in the historical and ethnographic construction of the identity of the Hmong by conscious contrast with, and in opposition to, a majority Han Chinese identity at the same time that large parts of Hmong culture are shared with the Chinese and may be the results of historical processes of adoption, absorption, mimesis, or emulation. Tapp examines the Hmong rituals of shamanism, ancestral respect, and death and provides details on livelihood, kinship, local organization, and intellectual culture. The book is enhanced with thorough accounts of ceremonies, rituals, and folktales, with translations of Hmong songs and stories.

This publication has also been published in hardback (no longer available).

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
538
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780391041875
Date de parution :
01-03-03
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
154 mm x 229 mm
Poids :
762 g

Les avis