Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Learning Society in a Postmodern World

The Education Crisis

Kenneth Wain
Livre broché | Anglais | Counterpoints | n° 260
81,95 €
+ 163 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Lifelong learning has become a key concern as the focus of educational policy has shifted from mass schooling toward the learning society. The shift started in the mid 1960s and early 1970s under the impetus of a group of writers and adult educators, gravitating around UNESCO, with a humanist philosophy and a leftist agenda. The vocabulary of that movement was appropriated in the 1990s by other interests with a very different performativist agenda emphasizing effectiveness and economic outcomes. This change of interest, described in the book, has signified the death of education. The Learning Society in a Postmodern World explores different theoretical resources to respond to this situation, mainly those that propose some restoration of an educated public or, to the contrary, individual self-creation, and uses the works of a broad range of philosophers and thinkers - notably MacIntyre, Habermas, Foucault, Derrida, Rorty, and Baudrillard. In addition, it raises important questions about postmodern and poststructuralist responses to education in the postmodern world. Its comprehensiveness and historical background make it an essential textbook for theoretical courses in lifelong learning and in educational theory in general. A broad range of interests and subject matter make it important reading for educators, policy specialists, media specialists, researchers on the subject of lifelong learning and on the relation between education and the postmodern world, political theorists, philosophers, and philosophers of education.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
362
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 260

Caractéristiques

EAN:
9780820468365
Date de parution :
25-03-04
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
508 g

Les avis