•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Moral Responsibilities of Companies

C Chapple
111,95 €
+ 223 points
Format
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

We regularly encounter companies in everyday life that have harmful and beneficial effects. When considering responsibility for these effects, we appear to have two intuitions: a 'holist' intuition that a company is a suitable object of praise or blame, and an 'individualist' intuition that all actions are fundamentally reducible to actions of individuals. From a philosophical perspective, the 'problem of corporate responsibility' is how to allocate moral responsibility in the context of an attachment to these two conflicting intuitions. The Moral Responsibilities of Companies is a timely philosophical analysis of whether companies can be held morally responsible for the harms they create, how we balance the benefits of corporate activity against its social costs, and what implications this has on the moral position of individuals. The book draws on a range of ethical and metaphysical literature to develop an ambitious new account of corporate and individual morality, and applies this to a range of real-life examples.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
243
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781137377975
Date de parution :
06-10-14
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
145 mm x 216 mm
Poids :
453 g

Les avis