Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Power of Money in Congressional Campaigns, 1880-2006

David C W Parker
Livre relié | Anglais | Congressional Studies | n° 6
59,95 €
+ 119 points
Date de disponibilité inconnue
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

A new understanding of what really matters in our elections

Prevailing wisdom holds that the pivot of American political campaigns has shifted over the past century from the parties to the candidate. David C. W. Parker challenges this conventional notion, arguing that campaigns center on neither orientation but are, more simply, resource dependent.

The Power of Money in Congressional Campaigns examines the historical development of party, interest-group, and candidate power in the American congressional election process. Parker takes a broad view of the electoral terrain, considering both primary and general elections, and discerns distinct patterns emerging during the twentieth century. He proposes a new theoretical model based on the need for candidates to accumulate enough financing and reputation to compete successfully, showing the importance of the rules governing this process.

Analyzing case studies of elections over more than a century, Parker argues that campaign behavior boils down to the determination to gather the resources needed to win. He shows that changes in electoral rules over time have affected the strategies candidates and parties use to accumulate campaign resources. He also suggests how the Bipartisan Campaign Finance Reform Act of 2002 may influence the relationships among political actors and affect the quality of democratic discourse.

Unlike many studies of the election process, this book provides a broad understanding of why candidates, parties, and interest groups pursue particular strategies. The Power of Money in Congressional Campaigns is a corrective analysis of how candidates campaign, and how Americans choose their leaders.


Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
278
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 6

Caractéristiques

EAN:
9780806139036
Date de parution :
01-05-08
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
164 mm x 233 mm
Poids :
621 g

Les avis