Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Product of Our Souls

Ragtime, Race, and the Birth of the Manhattan Musical Marketplace

David Gilbert
Livre broché | Anglais
49,95 €
+ 99 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

In 1912 James Reese Europe made history by conducting his 125-member Clef Club Orchestra at Carnegie Hall. The first concert by an African American ensemble at the esteemed venue was more than just a concert--it was a political act of desegregation, a defiant challenge to the status quo in American music. In this book, David Gilbert explores how Europe and other African American performers, at the height of Jim Crow, transformed their racial difference into the mass-market commodity known as "black music." Gilbert shows how Europe and others used the rhythmic sounds of ragtime, blues, and jazz to construct new representations of black identity, challenging many of the nation's preconceived ideas about race, culture, and modernity and setting off a musical craze in the process.

Gilbert sheds new light on the little-known era of African American music and culture between the heyday of minstrelsy and the Harlem Renaissance. He demonstrates how black performers played a pioneering role in establishing New York City as the center of American popular music, from Tin Pan Alley to Broadway, and shows how African Americans shaped American mass culture in their own image.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
312
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781469631523
Date de parution :
01-06-16
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
476 g

Les avis