Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Satisfaction of Change

How Knowledge and Innovation Overcome Loyalty in Decision-Making Processes

Manlio Del Giudice, Maria Rosaria Della Peruta
116,45 €
+ 232 points
Format
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book analyzes the impact of the digital economy on customer satisfaction, shopping experience, resistance to change, script theory, and loyalty. The model introduced assumes that online markets have led to a redefinition of the concepts of loyalty and shopping scripts as a way to reduce customers' cognitive effort, by optimizing purchase time and increasing the speed and satisfaction of the shopping experience. It describes the utility function of the script by retaining customer loyalty and making the customer more reluctant to abandon his regular supplier. It also explores the difficulty faced by the higher churn rate on the Internet and the minimization of search costs, by integrating more functionality to achieve the ultimate goal of behavioral and cognitive loyalty.

The authors provide an analysis in a "digital" view of the economic theory of switching costs and the resulting lock-in mechanisms which, in a classical economy, are often a barrier to disloyalty. It is auseful and effective tool for online businesses, their main managerial and strategic implications, and the adaptability to existing contexts.


Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
138
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9783319418834
Date de parution :
14-11-16
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
160 mm x 219 mm
Poids :
308 g

Les avis