•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Histoire & Politique
  5. Politique
  6. Politique & Gouvernement
  7. The Social Origins of Electoral Participation in Emerging Democracies

The Social Origins of Electoral Participation in Emerging Democracies

Danielle F Jung, James D Long
Livre broché | Anglais | Elements in Campaigns and Elections
31,95 €
+ 63 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Given the enormous challenges they face, why do so many citizens in developing countries routinely turn out to vote? This Element explores a new explanation grounded in the social origins of electoral participation in emerging democracies, where mobilization requires local collective action. This Element argues that, beyond incentives to express ethnic identity and vote-buying, perceptions of social sanctioning from community-based formal and informal actors galvanize many to vote who might otherwise stay home. Sanctioning is reinforced by the ability to monitor individual turnout given the open layout and centralized locations of polling stations and the use of electoral ink that identifies voters. This argument is tested using original survey and qualitative data from Africa and Afghanistan, contributing important insights on the nature of campaigns and elections in the promotion of state-building and service delivery, and the critical role voters play reducing fears of global democratic backsliding.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
75
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781009114264
Date de parution :
07-09-23
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
140 g

Les avis