Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Translation of Advertising Texts

Karen Smith
Livre broché | Anglais
77,95 €
+ 155 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Since the end of Communism, Western adverts have flooded the Russian market. These have been translated, with strategies ranging from complete transference to the creation of new texts. The translation strategy depends on the power balance between translators, advertisers, text receivers, and the cultural, historical and economic situation in which the translation takes place. In this work, a postcolonial framework is used to understand changes in translation strategy in Russia, emphasize the role of power differentials, and make predictions for future practice. Data comprise: a parallel corpus of English adverts, their translated Russian pairs, and a control corpus of native Russian adverts, collected during a critical transitional period (1997-2001). A detailed taxonomy of rhetorical figures is offered to aid investigation and highlight rhetorical trends. Loanwords and meanings, calques and word formation are examined. Finally, power relations between companies, customers and intermediaries are discussed. This work will interest students, academics and practitioners working in the areas of: translation studies, applied linguistics, advertising, Russian and cultural studies.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
296
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9783639217827
Date de parution :
16-12-09
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
435 g

Les avis