Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Unintended

Photography, Property, and the Aesthetics of Racial Capitalism

Monica Huerta
Livre relié | Anglais | America and the Long 19th Century | n° 26
150,95 €
+ 301 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Reimagines photography through the long history of ideas of expression

The end of the nineteenth century saw massive developments and innovations in photography at a time when the forces of Western modernity--industrialization, racialization, and capitalism--were quickly reshaping the world. The Unintended slows down the moment in which the technology of photography seemed to speed itself--and so the history of racial capitalism--up. It follows the substantial shifts in the markets, mediums, and forms of photography during a legally murky period at the end of the nineteenth century. Monica Huerta traces the subtle and paradoxical ways legal thinking through photographic lenses reinscribed a particular aesthetics of whiteness in the very conceptions of property ownership.

The book pulls together an archive that encompasses the histories of performance and portraiture alongside the legal, pursuing the logics by which property rights involving photographs are affirmed (or denied) in precedent-setting court cases and legal texts. Emphasizing the making of "expression" into property to focus our attention on the failures of control that cameras do not invent, but rather put new emphasis on, this book argues that designations of control's absence are central to the practice and idea of property-making.

The Unintended proposes that tracking and analyzing the sensed horizons of intention, control, autonomy, will, and volition offers another way into understanding how white supremacy functions. Ultimately, its unique historical reading practice offers a historically-specific vantage on the everyday workings of racial capitalism and the inheritances of white supremacy that structure so much of our lives.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
328
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 26

Caractéristiques

EAN:
9781479812424
Date de parution :
06-06-23
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
616 g

Les avis