Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Well-Read Game

On Playing Thoughtfully

Tracy Fullerton, Matthew Farber
Livre broché | Anglais | Playful Thinking
59,45 €
+ 118 points
Pré-commander, disponible à partir du 25-03-2025
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

How players evoke personal and subjective meanings through a new theory of player response.

In The Well-Read Game, Tracy Fullerton and Matthew Farber explore the experiences we have when we play games: not the outcomes of play or the aesthetics of formal game structures, but the ephemeral and emotional experiences of being in play. These are the private stories we tell ourselves as we play, the questions we ask, and our reactions to the game's intent. These experiences are called "readings" because they involve so many of the aspects of engaging with literary, cinematic, and other expressive texts. A game that is experienced in such a way can be called "well-read," rather than, or as well as, "well-played," because of the personal, interpretive nature of that experience and the way in which it relates to our reading of texts of all kinds.

The concept of the "well-read game" exists at the convergence of literary, media, and play theories--specifically, the works of Louise Rosenblatt's reader-response theory, Brian Upton's situational game theory, Tracy Fullerton's playcentric design theory, and Bernie DeKoven's well-played game philosophy. Each of these theories, from their own perspective, challenges notions of a separate, objective, or authorial meaning in a text and underscores the richness that arises from the varied responses of readers, who coauthor the meaning of each text through their active engagement with it. When taken together, these theories point to a richer understanding of what a game is and how we might better value our experiences with games to become more thoughtful readers of their essential meanings.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
244
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780262552233
Date de parution :
25-03-25
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
368 g

Les avis