En raison d'une grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
En raison de la grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The White Indians of Mexican Cinema

Racial Masquerade Throughout the Golden Age

Mónica García Blizzard
Livre broché | Anglais | SUNY series in Latin American Cinema
59,95 €
+ 119 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Examines the filmic representation of Whiteness as Indigeneity and its role in mediating racial politics in Mexico.

Honorable Mention, 2024 International Latino Book Award in the Best Academic Themed Book, College Level - English category

The White Indians of Mexican Cinema theorizes the development of a unique form of racial masquerade-the representation of Whiteness as Indigeneity-during the Golden Age of Mexican cinema, from the 1930s to the 1950s. Adopting a broad decolonial perspective while remaining grounded in the history of local racial categories, Mónica García Blizzard argues that this trope works to reconcile two divergent discourses about race in postrevolutionary Mexico: the government-sponsored celebration of Indigeneity and mestizaje (or the process of interracial and intercultural mixing), on the one hand, and the idealization of Whiteness, on the other. Close readings of twenty films and primary source material illustrate how Mexican cinema has mediated race, especially in relation to gender, in ways that project national specificity, but also reproduce racist tendencies with respect to beauty, desire, and protagonism that survive to this day. This sweeping survey illuminates how Golden Age films produced diverse, even contradictory messages about the place of Indigeneity in the national culture.

This book is freely available in an open access edition thanks to TOME (Toward an Open Monograph Ecosystem)-a collaboration of the Association of American Universities, the Association of University Presses, and the Association of Research Libraries-and the generous support of Emory University and the Andrew W. Mellon Foundation. Learn more at the TOME website, available at: https: //www.openmonographs.org/. It can also be found in the SUNY Open Access Repository at http: //hdl.handle.net/20.500.12648/7153

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
326
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781438488042
Date de parution :
02-10-22
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
435 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.