•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Sciences humaines & sociales
  5. Sociologie
  6. Toward a New Science of Educational Testing and Assessment

Toward a New Science of Educational Testing and Assessment

Harold Berlak, Fred M Newmann, Elizabeth Adams, Doug A Archbald, Tyrell Burgess, John Raven, Thomas A Romberg
145,45 €
+ 290 points
Format
Livraison 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The authors of this book question the assumptions of the psychometric paradigm that underlie virtually all criterion-referenced and standardized tests used in North American schools. They make a compelling case for a new science of educational testing and assessment, one that shifts decision making from central administration to individual schools and communities.

Harold Berlak argues that the concept of tests as scientific instruments validated by technical experts is anachronistic and self-contradictory. He makes a case for a contextual paradigm, an approach which assumes that consensus on educational goals and national testing programs is neither possible nor desireable. Assessment practices in a democratic society must acknowledge and affirm differences in values, beliefs, and material interests among individuals and groups over the purposes and practices of schooling.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
235
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780791408773
Date de parution :
24-02-92
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Poids :
508 g

Les avis