Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Understanding the Higher Education Market in Africa

Livre broché | Anglais | Routledge Studies in Marketing
54,45 €
+ 108 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book offers theoretical and practical insights into the marketing of higher education in Africa. It explores the key players, challenges and policies affecting higher education across the continent; their marketing strategies and the students' selection process.



While acknowledging the vast size of the continent, this book aims to provide an understanding of the dynamics of higher education in Africa. This book recognises the private and government involvement in higher education provision and students and staff as stakeholders in the marketisation process. Strategic efforts are directed by universities to attract prospective students. This book further addresses issues such as the responses of higher education sectors to the notion of markets and marketing; consumerism and competition in higher education in Africa; conceptions of the commodification of higher education in Africa; and the dominance of Western epistemologies and their influence in transforming higher education sectors. Students as consumers in increasingly marketised higher education sectors in Africa are also discussed.



Though primarily for marketing students and academic researchers, the book's feature of blended theoretical and practical knowledge means that it will also be of interest to marketing practitioners and university managers.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
332
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781032173559
Date de parution :
30-09-21
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
467 g

Les avis