Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Understanding the Social Economy

A Canadian Perspective, Second Edition

Jack Quarter, Laurie Mook, Ann Armstrong
Livre broché | Anglais
51,95 €
+ 103 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Suitable for courses addressing community economic development, non-profit organizations, co-operatives and the social economy more broadly, the second edition of Understanding the Social Economy expands on the authors' ground-breaking examination of organizations founded on a social mission - social enterprises, non-profits, co-operatives, credit unions, and community development organizations.


While the role of the private and public sectors are very much in the public light, the social economy is often taken for granted. However, try to imagine a society without the many forms of organizations that form the social economy: social service organizations, arts and recreation organizations, ethno-cultural associations, social clubs, self-help groups, universities and colleges, hospitals and other healthcare providers, foundations, housing co-operatives, or credit unions. Not only do these organizations provide valuable services, but they employ many people, and purchase goods and services. They are both social and economic entities. Understanding the Social Economy illustrates how organizations in the social economy interact with the other sectors of the economy and highlights the important social infrastructure that these organizations create.


The second edition contains six new case studies as well three new chapters addressing leadership and strategic management, and human resources management. A much-needed work on an important but neglected facet of organizational studies, Understanding the Social Economy continues to be an invaluable resource for the classroom and for participants working in the social sector.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
424
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781487520335
Date de parution :
21-11-17
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
178 mm x 254 mm
Poids :
725 g

Les avis