Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

U.S.- China Educational Exchange

State, Society, and Intercultural Relations, 1905-1950

Hongshan Li
Livre relié | Anglais
89,95 €
+ 179 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

U.S.-China relations became increasingly important and complex in the twentieth century. While economic, political, and military interactions all grew over time, the most dramatic expansion took place in educational exchange, turning it into the strongest tie between the two nations. By the end of the 1940s, tens of thousands of Chinese and American students and scholars had crisscrossed the Pacific, leaving indelible marks on both societies. Although all exchange programs were terminated during the cold war, the two nations reemerged as top partners within a decade after the reestablishment of diplomatic relations.

Approaching U.S.-China relations from a unique and usually overlooked perspective, Hongshan Li reveals that both the drastic expansion and complete termination of educational ties between the two nations in the first half of the twentieth century were largely the results of direct and deep intervention from the American and Chinese governments. Benefiting from government support and collaboration, educational exchange succeeded in diffusing knowledge and improving mutual understanding between the two peoples across the divide of civilizations. However, the visible hand of government also proved to be most destructive to the development of healthy intercultural relations when educational interactions were treated merely as an instrument for crisis management.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
320
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780813541990
Date de parution :
01-12-07
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
164 mm x 234 mm
Poids :
553 g

Les avis