•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

What Do Corporations Want?

Communicative Capitalism, Corporate Purpose, and a New Theory of the Firm

Timothy Kuhn
Livre relié | Anglais
225,45 €
+ 450 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

'Corporate purpose' has become a battleground for stakeholders' competing desires. Some argue that corporations must simply generate profit; others suggest that we must make them create social change.

Leading organization studies scholar Timothy Kuhn argues that this 'either/or' thinking dramatically oversimplifies matters: today's corporations must be many things, all at once.

Kuhn offers a bold new Communicative Theory of the Firm to highlight the authority that creates corporations' identities and activities. The theory provides a roadmap for navigating that battleground of competing desires to produce more responsive corporations.

Drawing on communicative and new materialist theorizing, along with three insightful case studies, this book thoroughly redefines our understandings of what corporations are 'for'.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
258
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781529214277
Date de parution :
23-07-24
Format:
Livre relié
Format numérique:
Ongenaaid / garenloos gebonden
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
539 g

Les avis