Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

A Basic Attainments Programme for Young Mentally Handicapped Children

Bill Gillham
Livre relié | Anglais | Routledge Library Editions: Special Educational Needs | n° 26
129,95 €
+ 259 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

First published in 1987. Most non-handicapped children entering school are prepared for the school curriculum in that they have acquired, incidentally, a range of skills that are needed for school-type attainments (reading, numbers, etc.). However, by definition mentally handicapped children make slower progress and do not learn so easily in this indirect fashion.

This book is a manual presenting a programme which sets specific objectives and methods by which mentally handicapped children can be taught the basic prerequisites of school success. Implicit in this intention is the assumption that many such children can and should be admitted to ordinary schools. A linked assumption is that parents and non-specialist teachers will therefore need practical guidance in this area. The book will also be of value to teachers in special schools for the handicapped because it focuses on the difficult-to-teach basic prerequisites of school attainments. Each chapter contains: 'ceiling' objectives; an outline summary of step-by-step objectives; an assessment-for-teaching checklist; background teaching activities; general teaching rules; and specific teaching procedures for each stage.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
100
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 26

Caractéristiques

EAN:
9781138587809
Date de parution :
16-08-18
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 233 mm
Poids :
452 g

Les avis