•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

A Cognitive Theory of Cultural Meaning

Claudia Strauss, Naomi Quinn
49,95 €
+ 99 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

"Culture" and "meaning" are central to anthropology, but anthropologists do not agree on what they are. Claudia Strauss and Naomi Quinn propose a new theory of cultural meaning, one that gives priority to the way people's experiences are internalized. Drawing on "connectionist" or "neural network" models as well as other psychological theories, they argue that cultural meanings are not fixed or limited to static groups, but neither are they constantly revised or contested. Their approach is illustrated by original research on understandings of marriage and ideas of success in the United States.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
336
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 9

Caractéristiques

EAN:
9780521595414
Date de parution :
28-01-98
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
154 mm x 229 mm
Poids :
535 g

Les avis