•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

A Guide to Designing Curricular Games

How to Game the System

Janna Jackson Kellinger
Livre broché | Anglais | Advances in Game-Based Learning
147,95 €
+ 295 points
Format
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book is a guide to designing curricular games to suit the needs of students. It makes connections between video games and time-tested pedagogical techniques such as discovery learning and feedback to improve student engagement and learning. It also examines the social nature of gaming such as techniques for driver/navigator partners, small groups, and whole class structures to help make thinking visible; it expands the traditional design process teachers engage in by encouraging use of video game design techniques such as playtesting. The author emphasizes designing curricular games for problem-solving and warns against designing games that are simply "Alex Trebek (host of Jeopardy) wearing a mask". By drawing on multiple fields such as systems thinking, design theory, assessment, and curriculum design, this book relies on theory to generate techniques for practice.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
349
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9783319825694
Date de parution :
06-07-18
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
508 g

Les avis