Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Architecture and the Late Ottoman Historical Imaginary

Reconfiguring the Architectural Past in a Modernizing Empire

Ahmet A Ersoy
Livre broché | Anglais | Studies in Art Historiography
83,95 €
+ 167 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

While European eclecticism is examined as a critical and experimental moment in western art history, little research has been conducted to provide an intellectual depth of field to the historicist pursuits of late Ottoman architects as they maneuvered through the nineteenth century's vast inventory of available styles and embarked on a revivalist/Orientalist program they identified as the 'Ottoman Renaissance.' Ahmet A. Ersoy's book examines the complex historicist discourse underlying this belated 'renaissance' through a close reading of a text conceived as the movement's canonizing manifesto: the Usul-i Mi'mari-i 'Osmani [The Fundamentals of Ottoman Architecture] (Istanbul, 1873). In its translocal, cross-disciplinary scope, Ersoy's work explores the creative ways in which the Ottoman authors straddled the art-historical mainstream and their new, self-orientalizing aesthetics of locality. The study reveals how Orientalism was embraced by its very objects, the self-styled 'Orientals' of the modern world, as a marker of authenticity, and a strategically located aesthetic tool to project universally recognizable images of cultural difference. Rejecting the lesser, subsidiary status ascribed to non-western Orientalisms, Ersoy's work contributes to recent, post-Saidian directions in the study of cultural representation that resituate the field of Orientalism beyond its polaristic core, recognizing its cross-cultural potential as a polyvalent discourse.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
336
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780367432836
Date de parution :
11-09-19
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
147 mm x 231 mm
Poids :
430 g

Les avis