Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Art Education in Canadian Museums

Practices in Action

Anita Sinner, Patricia Osler, Boyd White
60,45 €
+ 120 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This collection considers how Canadian art educators are engaging with a new range of unique approaches to museum education.

With the overarching concept of relationality between art museums and interdisciplinary perspectives, authors consider methodological, philosophical, experiential, and aesthetic forms of inquiry in regional museum contexts from coast-to-coast-to-coast that bring forward innovative theoretical standpoints with practice-based projects in museums. In so doing, they articulate how museums are shifting and why museums are evolving as sites that mediate different and multiple knowledges for the future. Informed by social justice perspectives, and as catalysts for public scholarship, each chapter is passionate in addressing the mobilization of equity, diversity, and inclusivity (EDI) in relation to practices in the field.

Organized into three sections, this collection reconceptualizes museums to consider accessibility, differences in lived experiences, and how practices create impactful change. By weaving the learning potential of interacting with artworks more fully within situated and localized social and cultural communities, the authors present a distinct socio-political discourse at the heart of teaching and learning. Rupturing preconceived ideas and sedimentary models, they suggest a discourse of living futures is already upon us in museums and in art education.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
328
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781789389517
Date de parution :
05-07-24
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
170 mm x 244 mm
Poids :
793 g

Les avis