Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Bakhtin Primer

Carolyn M Shields
Livre broché | Anglais | Peter Lang Primer | n° 14
22,45 €
+ 44 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The Bakhtin Primer offers a truly new and innovative approach to leading and reforming schools. It delves into some of Bakhtin's most salient concepts - chronotope, polyphony and heteroglossia, dialogue and dialogism, and carnival - and presents them as the basis for a comprehensive reform agenda - one that focuses on high levels of student achievement and on socially just and inclusive educational practice. The primer demonstrates the relevance of theory to educational practice and presents it in clear, concise language coupled with numerous illustrative examples to make the ideas accessible to readers. It elaborates the importance of thinking about dialogue, not just as talk, but as an ontological concept that informs how we embrace the diversity inherent in our world. It explores how dialogue and carnival can disrupt the status quo and confront inequitable practices and relationships. It argues that education informed by Bakhtin's concepts would be more open, more conscious of inquiry, ambiguity, incompleteness, complexity, and relationships than traditional, more rational approaches. It would challenge, and teach students to question authoritative views and traditions and lead them to develop important understandings about our interconnectedness as well as how to interact with and learn from differences across time, place, class, and culture.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
192
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 14

Caractéristiques

EAN:
9780820481883
Date de parution :
26-01-07
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 226 mm
Poids :
294 g

Les avis