Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Balance in Teaching

(Cw 302a)

Rudolf Steiner
Livre broché | Anglais | Foundations of Waldorf Education | n° 11
25,45 €
+ 50 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

7 lectures, September 15-22, 1920 and October 15-16, 1923 (CW 302a)

Speaking to the teachers at the first Waldorf school in Stuttgart, Steiner asserts that the unfortunate presence of dishonesty and alienation in society today cannot be addressed without a completely renewed and holistic education. He states fact that successful teaching requires a living synthesis of the "spiritual gymnast," the "ensouled rhetorician," and the "intellectual professor." Of these, the formative effect of the rhetorician's cultivation of artistic speech is the most important.

"It's impossible for true teaching to be boring," declares Steiner, and he offers several examples of how teachers can observe a natural phenomenon so intimately that its creative life can flow into the children through a teacher's own words in the classroom. He also describes, in spiritual scientific depth, how the actions of teachers directly affect the physiological chemistry of their students. From this perspective, education is really therapy, transformed to a higher level, and should be seen as closely related to the healing arts. Steiner also shows how the perception of hidden relationships between education and the processes of human development can kindle a heartfelt enthusiasm and a sense of responsibility in teachers for the far-reaching health effects that educational activities can produce.

German source: Erziehung und Unterricht aus Menschenerkenntnis (GA 302a). Previous edition published in English as two volumes: Balance in Teaching and Deeper Insights into Education.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
220
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 11

Caractéristiques

EAN:
9780880105514
Date de parution :
10-09-07
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
141 mm x 215 mm
Poids :
208 g

Les avis