Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Brain-Compatible Learning for the Block

R Bruce Williams, Steven E Dunn
Livre broché | Anglais
60,95 €
+ 121 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

"Provides a clear understanding of the instructor′s responsibilities when teaching in the block, explains what a brain-compatible class looks like, and gives sample lesson plans."
--Randy Thompson, Educational Consultant

"Educators who teach in a school system that utilizes block scheduling will find this text very useful."
--Melissa Awenowicz, Coordinator of Field Placement
University of Pittsburgh

Use brain-friendly teaching strategies to maximize the benefits of extended time formats!

Believing that block scheduling is one of the best environments for applying brain-compatible instructional methods, the authors have compiled a rich resource to show both novice and veteran teachers how to use brain-friendly strategies in extended time periods to deliver highly effective instruction and enhance learning for all students.

A practical toolbox for teaching in block schedule formats, Brain-Compatible Learning for the Block, Second Edition focuses on a four-phase lesson model of inquiring, gathering, processing, and applying. This approach helps learners identify what they already know about the concepts or skills to be covered in the lesson, collect new information related to the lesson topic, engage in activities that will help the brain store new information, and transfer what they′ve learned to real-life settings.

Written for middle school and high school educators, this second edition:

  • Provides detailed sample lesson plans
  • Examines how extended time formats impact student achievement
  • Illustrates how to focus the learning experience for students
  • Explores various alternative scheduling formats
  • Offers updated research related to brain-based learning and block scheduling

This book provides educators with concrete and accessible ideas for combining brain-based strategies with extended time formats and is an essential resource for making the most of block scheduling.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
224
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781412951845
Date de parution :
14-12-07
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
220 mm x 279 mm
Poids :
616 g

Les avis