Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Communities and Organizations

Livre relié | Anglais | Research in the Sociology of Organizations | n° 33
325,45 €
+ 650 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

How does organizations' embeddedness in broader social and cultural communities influence their behavior? And how has this changed with recent communication technology advances and globalization trends? In this volume, we consider how diverse types of communities influence organizations, as well as the associated benefit of developing a richer accounting for community processes in organizational theory. One goal of the volume is to move beyond the focus on social proximity and networks that has characterized existing work on communities. The papers in this volume consider specific topics that expand the definition of community beyond geography to include how transnational communities form and affect organizations' perception, the development of a community-form (C-form) organization as an important organizational architecture for understanding twenty-first century business, and how virtual communities influence key organizational processes. While there has been a recent revival of research into the effects of both geographic and non-geographic communities on organizational behaviors, this volume is the first effort to bring both perspectives together in order to aid in the identification of common and disparate mechanisms across multiple types of communities and how community as an organizing logic sits vis-a-vis other logics related to the market, corporation, family and religion.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
363
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 33

Caractéristiques

EAN:
9781780522845
Date de parution :
23-11-11
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
157 mm x 231 mm
Poids :
703 g

Les avis