Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Critical Digital Literacies as Social Praxis

Intersections and Challenges

Livre relié | Anglais | New Literacies and Digital Epistemologies | n° 54
131,95 €
+ 263 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book won the Literacy Research Association's 2014 Edward B. Fry Book Award

The contributors to this edited volume examine the simultaneous implementation of critical and digital literacies and explore ramifications for the development and assessment of critical digital literacies (CDL) curricula across educational contexts. We ask: How has the increasing ubiquity of digital literacies in and out of school affected our definitions of critical literacies? And how have our ever-changing perceptions of critical literacies affected how we define, teach, and engage in digital literacies? We believe that there is crucial work to be done at these intersections, work that builds upon the extensive bodies of critical and digital literacies research. Some issues and questions that chapters address are:
What is negotiated, gained, or lost in the process of combining the critical and the digital?
Where is the power located - and who is silenced, and how - in CDL approaches?
Can CDL practices disrupt classroom routines in constructive and engaging ways?
How has the divide between audience and participant, and the notion of collective intelligence, been challenged and redefined by CDL?
How do CDL practices impact youths' identity constructions?
The essays in this volume present a balance between current issues and promising future opportunities and directions.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
228
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 54

Caractéristiques

EAN:
9781433116940
Date de parution :
30-11-12
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
155 mm x 230 mm
Poids :
449 g

Les avis