Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

De belangenbehartiger bij letselschade

Over het bevorderen van kwaliteit en het tegengaan van zorgelijke praktijken op de markt voor belangenbehartigingsdienstverlening bij letselschade

Willem van Boom, Rianka Rijnhout, Han Gulyás, Jolette Derksen
Livre broché | Néerlandais
49,00 €
+ 98 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Er is veel te doen over de kwaliteit van belangenbehartigers van benadeelden in de letselschadebranche. Er wordt al snel gesproken in termen van ‘kwalijke praktijken’ en ‘cowboys’, maar die termen veronderstellen dat we weten wat goede en slechte kwaliteit is in deze dienstverleningssector. Daarom moet een breder perspectief worden gekozen. Wat maakt een belangenbehartiger voor letselschade-slachtoffers eigenlijk ‘goed’? Welke factoren kunnen de kwaliteit beïnvloeden, in positieve en negatieve zin? Wat is de rol van de verschillende belangenorganisaties, keurmerken en overlegplatforms bij het nastreven en borgen van die kwaliteit? En welke concrete stappen kunnen worden gezet om de kwaliteit van de dienstverlening door belangenbehartigers te verbeteren?Dit boek gaat over deze vragen. Het vormt de weerslag van onderzoek dat de auteurs verrichtten in opdracht van het Wetenschappelijk Onderzoek- en Datacentrum (WODC) van het Ministerie van Justitie en Veiligheid. Het is een breed en verkennend onderzoek dat de problematiek vanuit multidisciplinair perspectief benadert. Er wordt gekeken naar de samenstelling van de markt voor belangenbehartiging, de juridische randvoorwaarden, de standpunten van belanghebbenden en naar de economische werking van de sector. Wat blijkt is dat er veel uiteenlopende belangen zijn in dit veld met als gevolg dat ‘kwaliteit’ verschillend wordt beleefd. Die verschillen dreigen er ook toe te leiden dat de mensen om wie het draait – de benadeelden – en wat zij belangrijk vinden, buiten beeld raken. Uit het onderzoek volgt bovendien dat de rijksoverheid een terughoudende rol heeft gespeeld bij het vormgeven van kwaliteit. Tegen deze achtergrond mondt het boek uit in tal van aanbevelingen voor alle betrokken belanghebbenden, van advocatuur tot wetgever.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
240
Langue:
Néerlandais

Caractéristiques

EAN:
9789083479804
Date de parution :
10-12-24
Format:
Livre broché
Dimensions :
170 mm x 240 mm
Poids :
463 g

Les avis