Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Design for Wellbeing

An Applied Approach

Livre broché | Anglais | Design for Social Responsibility
44,95 €
+ 89 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Design for Wellbeing charts the development and application of design research to improve the personal and societal wellbeing and happiness of people. It draws together contributions from internationally leading academics and designers to demonstrate the latest thinking and research on the design of products, technologies, environments, services and experiences for wellbeing.



Part I starts by conceptualising wellbeing and takes an in-depth look at the rise of the design for wellbeing movement. Part II then goes on to demonstrate design for wellbeing in practice through a broad range of domains from products and environments to services. Among others, we see emerging trends in the design of interiors and urban spaces to support wellbeing, designing to enable and support connectedness and social interaction, and designing for behaviour change to tackle unhealthy eating behaviour in children. Significantly, the body of work on subjective wellbeing, design for happiness, is increasing, and several case studies are provided on this, demonstrating how design can contribute to support the wellbeing of people. Part III provides practical guidance for designing for wellbeing through a range of examples of tools, methods and approaches, which are highly user-centric, participatory, critical and speculative. Finally, the book concludes in Part IV with a look at future challenges for design for wellbeing.



This book provides students, researchers and practitioners with a detailed assessment of design for wellbeing, taking a distinctive global approach to design practice and theory in context. Design for Wellbeing concerns designers and organisations but also defines its broader contribution to society, culture and economy.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
248
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781032176529
Date de parution :
30-09-21
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
174 mm x 246 mm
Poids :
417 g

Les avis