Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Does it Matter What Presidents Say?

The Influence of Presidential Rhetoric on the Public Agenda

Adam Lawrence
Livre broché | Anglais
77,95 €
+ 155 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Although scholars have long recognized the president's pre-eminent status as an agenda-setter, there is surprisingly little evidence to suggest that presidents can and do influence the public agenda. While a modest literature reveals presidential speeches as important determinants of the public agenda, the assumption that rhetoric matters-commonly made by students of the presidency- has largely been unaccompanied by the support of empirical evidence. Based on an extensive content analysis of State of the Union Addresses from 1946 to 2003, this work considers in three separate studies the influence of presidential rhetoric as a tool for setting the public agenda. The first considers the influence of presidential rhetoric on aggregate-level evaluations of the salience of 1,113 issues discussed by 11 presidents from 1946 to 2003. The second study estimates the influence of several moderators of the relationship between presidential rhetoric and the public agenda. The third study, an experimental analysis, examines the influence of presidential rhetoric used by President George W. Bush in his discussion of the issue of the economy.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
204
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9783838341651
Date de parution :
10-04-10
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
303 g

Les avis