Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Effective Virtual Project Teams

A Design Science Approach to Building a Strategic Momentum

Raymond Opdenakker, Carin Cuypers
Livre broché | Anglais | Future of Business and Finance
52,95 €
+ 105 points
Format
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Collaborating in virtual teams is a new reality in modern project management and work environments. Its emergence calls for an extensive analysis and re-alignment on the part of organizations, so as to help virtual teams maintain 'strategic momentum' - a concept that this book introduces. Strategic momentum represents perseverance with regard to pursuing a virtual team's strategy; a 'flywheel' concept that drives the team members to concentrate on the project tasks until they have reached their shared goal.

The authors present a design science based model, together with an in-depth qualitative study involving eight virtual R&D project teams. In this model, strategic momentum is assessed in terms of empowerment, team task insight, and collective commitment. These three determinants can be promoted and sustained by various contextual factors and interventions on the part of the management. The authors also provide a wealth of practical tips to helppractitioners and consultants generate and sustain strategic momentum in their own contexts when working with virtual teams.


Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
236
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9783030222307
Date de parution :
14-08-20
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
358 g

Les avis