Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Entrepreneurial Activities of Self Help Groups

Instrumental for the empowerment of rural women

Preeti Sharma, Shashi Kanta Varma
Livre broché | Anglais
67,45 €
+ 134 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This research was conducted with the specific objectives to study and analyse the profile and entrepreneurial traits of members of self-help groups, to investigate the empowerment of women through participation in selected entrepreneurial activities, to study the marketing networks of entrepreneurial units and isolate the factors affecting empowerment. The study revealed that the respondents had medium to low level of overall empowerment. Economic empowerment of women ranked first followed by social, entrepreneurial and technological empowerment. Positive and significant correlation was found between socio-economic, psychological, communication and entrepreneurial variables and overall empowerment. Impact of SHG was on decrease in domestic violence followed by impact on social and economic aspects of life. Nearly three fourth of the respondents had medium enterprise satisfaction. Cognitive and infrastructural constraints were considered major constraints by the respondents.It was observed that no systematic network was established for the marketing of products. Thus, strategies were suggested for the marketing network and for the empowerment of women through SHGs.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
168
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9783844385878
Date de parution :
25-07-11
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
254 g

Les avis