•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Eye Tracking for Visual Marketing

Michel Wedel, Rik Pieters
Livre broché | Anglais | Foundations and Trends(r) in Marketing | n° 4
83,95 €
+ 167 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

In the last decade there has been a rapid growth in commercial applications of eye-tracking technology to assess the effectiveness of visual marketing efforts. Eye-movements are tightly coupled with visual attention which makes them eminent indicators of the covert visual attention process. Now a sizable and growing body of literature exists on attention to visual marketing stimuli. Eye-Tracking for Visual Marketing provides: 1. The foundations of visual attention and eye-tracking; 2. A conceptual framework for eyetracking research in marketing; 3. A review of the marketing literature within this conceptual framework. Motivated from its rising importance in marketing practice and its potential for theoretical contribution, Eye-Tracking for Visual Marketing examines the structure of the eye, the visual brain, eye-movements, and methods for recording and analyzing them. Next, it describes the authors' theory and reviews eye-tracking applications in marketing based on this theory. It conclude with an outlook on future theory and method development and recommendations for practice.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
104
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 4

Caractéristiques

EAN:
9781601981547
Date de parution :
08-08-08
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
158 g

Les avis