•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Gpu Ray Tracing in Non-Euclidean Spaces

Tiago Novello, Vinícius Da Silva, Luiz Velhom
Livre broché | Anglais | Synthesis Lectures on Visual Computing
76,45 €
+ 152 points
Format
Livraison 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book explores the visualization of three-dimensional non-Euclidean spaces using raytracing techniques in Graphics Processing Unit (GPU). This is a trending topic in mathematical visualization that combines the mathematics areas of geometry and topology, with visualization concepts of computer graphics. Several conditions made this a special moment for such topic. On one hand, the development of mathematical research, computer graphics, and algorithms have provided the necessary theoretical framework. On the other hand, the evolution of the technologies and media allows us to be immersed in three-dimensional spaces using Virtual Reality. The content of this book serves both experts in the areas and students. Although this is a short book, it is self-contained since it considers all the ideas, motivations, references, and intuitive explanations of the required fundamental concepts.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
128
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781636393261
Date de parution :
21-03-22
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
190 mm x 235 mm
Poids :
235 g

Les avis