Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Interpreting National History

Race, Identity, and Pedagogy in Classrooms and Communities

Terrie Epstein
Livre relié | Anglais | Teaching/Learning Social Justice
236,95 €
+ 473 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

How do students' racial identities work with and against teachers' pedagogies to shape their understandings of history and contemporary society? Based on a long-term ethnographic study, Interpreting National History examines the startling differences in black and white students' interpretations of U.S. history in classroom and community settings. Interviews with children and teens compare and contrast the historical interpretations students bring with them to the classroom with those they leave with after a year of teacher's instruction. Firmly grounded in history and social studies education theory and practice, this powerful book:

Illuminates how textbooks, pedagogies, and contemporary learning standards are often disconnected from students' cultural identities

Explores how students and parents interpret history and society in home and community settings

Successfully analyzes examples of the challenges and possibilities facing teachers of history and social studies

Provides alternative approaches for those who want to examine their own views toward teaching national history and aspire to engage in more culturally responsive pedagogy.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
188
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780415960830
Date de parution :
01-11-08
Format:
Livre relié
Format numérique:
Ongenaaid / garenloos gebonden
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
385 g

Les avis