Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Lesgeven is de MACS!

werkvormen voor activerend hybride onderwijs

Wouter Schelfhout, Els Tanghe, Wil Meeus
Livre broché | Néerlandais
39,50 €
+ 79 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Activerend (afstands)onderwijs en zelfgestuurd leren: een ‘match made in heaven’? Zeker! Deze combinatie stimuleert tot duurzaam en diepgaand leren én laat jouw leerlingen het eigen leerproces in handen nemen.



Maar wat zijn belangrijke didactische aandachtspunten? En hoe werk je dit concreet uit?



Aan de hand van het MACS-reflectiekader zoomen we in op de vier hoofddimensies: Motiveren, Activeren, Coachen en Structureren. Elk van deze dimensies zet je doelgericht in om krachtige leeromgevingen te creëren en op haalbare wijze competenties tot zelfgestuurd leren te stimuleren.



Verder vind je inspiratie voor tal van didactische werkvormen die aanzetten tot diepgaand leren. Naast een algemene uitwerking, concrete praktijkvoorbeelden en varianten lees je meer over de mogelijkheden in een brede onderwijscontext. Je kan de didactische werkvormen en digitale tools gebruiken om op een activerende manier leerinhouden aan te brengen en te verwerken in de klas, tijdens flexuren en bij online onderwijs. Nog beter: jouw aanpak in de klas kan je deels doortrekken naar afstandsonderwijs, en omgekeerd.



Deze breed inzetbare ‘hybride’ aanpak biedt heel wat mogelijkheden voor diverse vakken, inhouden en onderwijsniveaus. Bovendien vergroot je het zelfsturend vermogen van leerlingen.



Prof. dr. Wouter Schelfhout heeft een rijke ervaring als leerkracht, beleidsmedewerker en onderwijsinspecteur. Hij is als lerarenopleider verbonden aan de Universiteit Antwerpen, waar hij onderzoek doet naar professionaliseringsbeleid en school- en kwaliteitsontwikkeling. Hij is lid van de onderzoeksgroep Didactica. Hij verzorgt nascholingen en ondersteunt scholen in hun kwaliteitsontwikkeling vanuit GO ALL for learning® en Team School®.



Els Tanghe is lerarenopleider in de educatieve masteropleiding en coördinator bij Centrum Nascholing Onderwijs van de Universiteit Antwerpen. Ze heeft heel wat jaren onderwijservaring in zorgopleidingen en in de lerarenopleiding, was mentor-coach en coördinator van een specifieke lerarenopleiding in een Centrum voor Volwassenenonderwijs. Daarnaast geeft ze nascholingen.



Prof. dr. Wil Meeus is lerarenopleider in de educatieve masteropleiding van de Universiteit Antwerpen. Hij is verantwoordelijk voor onder andere de vakdidactieken gedragswetenschappen en maatschappijwetenschappen. Hij is lid van de onderzoeksgroep Didactica.



ISBN: 9789463712996

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
322
Langue:
Néerlandais

Caractéristiques

EAN:
9789463712996
Date de parution :
31-05-21
Format:
Livre broché

Les avis