Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Magazines, Travel, and Middlebrow Culture

Canadian Periodicals in English and French, 1925-1960

Faye Hammill, Michelle Smith
Livre relié | Anglais
104,95 €
+ 209 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

A century ago, the golden age of magazine publishing coincided with the beginning of a golden age of travel. Images of speed and flight dominated the pages of the new mass-market periodicals. Magazines, Travel, and Middlebrow Culture centres on Canada, where commercial magazines began to flourish in the 1920s alongside an expanding network of luxury railway hotels and transatlantic liner routes. The leading monthlies - among them Mayfair, Chatelaine, and La Revue Moderne - presented travel as both a mode of self-improvement and a way of negotiating national identity.

This book announces a new cross-cultural approach to periodical studies, reading both French- and English-language magazines in relation to an emerging transatlantic middlebrow culture. Mainstream magazines, Hammill and Smith argue, forged a connection between upward mobility and geographical mobility. Fantasies of travel were circulated through fiction, articles, and advertisements, and used to sell fashions, foods, and domestic products as well as holidays. For readers who could not afford a trip to Paris, Bermuda, or Lake Louise, these illustrated magazines offered proxy access to the glamour and prestige increasingly associated with travel.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
224
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781781381403
Date de parution :
19-06-15
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
236 mm x 163 mm
Poids :
1102 g

Les avis