•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Marxism and Communication Studies

The Point is to Change It

Livre broché | Anglais | Media and Culture | n° 8
71,95 €
+ 143 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

There is a timely and urgent need for a reasoned dialogue reassessing how Marxism can advance the study of human communication and transform the social world in which it is embedded. Indeed, ongoing world-historical events - including the vigorously organized market globalization, the corresponding insurgent global anticorporate movement, and the conflicts engendered by the U.S. invasion of Iraq - have underscored the importance of a thorough critique of global capitalism and its telecommunication technologies and practices.
This important new collection, featuring essays by leading scholars and practitioners, provides a much-needed overview and assessment of Marxism's significance to contemporary thinking in communication and media studies. Contributors demonstrate how a Marxist perspective can be usefully applied to specific case studies in communication, providing valuable insights and understandings that are not obtainable using other approaches.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
260
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 8

Caractéristiques

EAN:
9780820481265
Date de parution :
11-07-06
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
362 g

Les avis