•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Media and Print Culture Consumption in Nineteenth-Century Britain

The Victorian Reading Experience

Livre broché | Anglais | New Directions in Book History
137,45 €
+ 274 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book explores Victorian readers' consumption of a wide array of reading matter. Established scholars and emerging researchers examine nineteenth-century audience encounters with print culture material such as periodicals, books in series, cheap serials, and broadside ballads. Two key strands of enquiry run through the volume. First, these studies of historical readership during the Victorian period look to recover the motivations or desired returns that underpinned these audiences' engagement with this reading matter. Second, contributors investigate how nineteenth-century reading and consumption of print was framed and/or shaped by contemporaneous engagement with content disseminated in other media like advertising, the stage, exhibitions, and oral culture.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
241
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781349954599
Date de parution :
27-06-18
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
148 mm x 210 mm
Poids :
308 g

Les avis