Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
"Mythogeography: A Guide to Walking Sideways ... is at once a handbook, a manifesto, and a parody of handbooks and manifestos, a formal subversion in the tradition of Marshall McLuhan's collaborations with Harley Parker, with their resistance of cover-to-cover trajectory... ...despite its 'handbook' guise, Mythogeography offers neither practical application nor theoretical rubric. For example, the book begins with a map legend. Rather than wed hieroglyphic stamps to functional signifiers, they indicate 'pylons', 'tripods', 'benchmarks', 'wormholes', 'footnotes within footnotes', et cetera. These symbols continue through the manuscript, along the outer margins of the page, but they defy consonance with the text. This lends the book a complexity that parodies and rejects navigation, adding a layer of abstruse anti-meaning... ... The puckish nature of Mythogeography, alternating its informal punk aesthetic with postmodern academic patois, demands that we suspend our disbelief and embrace its stream of consciousness. With its manifold purposes, as travel guide, fiction, memoir, and encyclopedia, Smith's writing gives this impression of medleyed voices... The author's dedication to his thematically complex and inaccessible structure is impressive. His subject lends itself to improvised form, and the book, in its codified, non-linear construction, is distinguished from other works on related subjects. ... The book invites comparison to Iain Sinclair's London Orbital (a circumnavigation of London's M25 highway on foot) although Mythogeography does not have Sinclair's site-specific concentration. It also seems a close relative of the artist Patrick Keiller's series of films about England's changing landscape (London, Robinson in Space, Robinson in Ruins), which similarly meld fiction and fact. That these works are all a product of European, specifically British, psychogeography is not coincidental... Mythogeography, with its self-referential and folkloric sensibilities, also owes a debt to McLuhan and Jorge Luis Borges, for whom the architecture of the book was a primary theme. Philosophies of space and mapping are not alien to the history and theory of the book, and Smith demonstrates a unique understanding of this relationship between subject and form. From a review in Journal of Cultural Geography