•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Nationalist Myths and Modern Media

Cultural Identity in the Age of Globalisation

Livre broché | Anglais | International Library of Political Studies | n° 10
72,95 €
+ 145 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Does patriotic pride inevitably develop into nationalistic aggression? Is this exacerbated by the global outreach of the media? And what is the relationship between mainstream politics and increasingly vocal anti-immigrant and far-right groups? This book tackles these thorny questions, from Europe, the US and post-Soviet Russia, to probe the overlaps between national and racial pride, propaganda, political power and the press. Its findings explore diverse topics ranging from the 'War on Terror' to Holocaust denial, from the 'sanctity' of Rasputin to the 'martyrdom' of Rudolf Hess. It gives vital insight into the way the press can be used to propagate nationalist agendas and how old myths can gain new currency through modern forms of media.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
288
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 10

Caractéristiques

EAN:
9781780760292
Date de parution :
30-06-12
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
137 mm x 211 mm
Poids :
362 g

Les avis