•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Nationalist Myths and Modern Media

Cultural Identity in the Age of Globalisation

Livre relié | Anglais | International Library of Political Studies | n° 10
296,95 €
+ 593 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

A fascinating look at the role of the media in fostering nationalism, with a comparative approach that shows the interactions between American, Russian and German nationalism. Extreme nationalism is a subject of enormous contemporary significance today. Does patriotic pride inevitably develop into nationalistic aggression? Is this exacerbated by the global outreach of the media? And what is the relationship between mainstream politics and increasingly vocal far-right groups in Britain, the US, Germany and Russia? This book addresses these questions from a variety of angles, exploring topics ranging from the War on Terror to Holocaust denial, from the 'sanctity' of Rasputin to the 'martyrdom' of Rudolf Hess.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
288
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 10

Caractéristiques

EAN:
9781845110383
Date de parution :
25-11-05
Format:
Livre relié
Format numérique:
Ongenaaid / garenloos gebonden
Dimensions :
141 mm x 223 mm
Poids :
453 g

Les avis