•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Person-Organisation Fit

Value Congruence in Attraction and Selection Decisions

Jon Billsberry
Livre broché | Anglais
77,95 €
+ 155 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

ASA theory is one of the most important explanations of behaviour in organisations. Developed by Professor Ben Schneider, it is the idea that organisations contain similar types of people because they attract, select and retain people similar to those already employed by the organisation. This homogeneity explains why organisations are different to each other. Although a lot is known about attrition, little is known about the attraction and selection phases. This book contains a series of empirical studies that explore whether organisations attract and select people who hold the values of the people already employed by the organisation. The results of these studies cast doubt on how universal ASA theory might be and suggest that the initial employment decisions that people make are more about choosing their vocation than their employer.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
204
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9783838337296
Date de parution :
01-12-10
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
303 g

Les avis