Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Photography

History and Theory

Jae Emerling
Livre broché | Anglais
66,45 €
+ 132 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Photography: History and Theory introduces students to both the history of photography and critical theory.

From its inception in the nineteenth century, photography has instigated a series of theoretical debates. In this new text, Jae Emerling therefore argues that the most insightful way to approach the histories of photography is to address simultaneously the key events of photographic history alongside the theoretical discourse that accompanied them.

While the nineteenth century is discussed, the central focus of the text is on modern and contemporary photographic theory. Particular attention is paid to key thinkers, such as Baudelaire, Barthes and Sontag. In addition, the centrality of photography to contemporary art practice is addressed through the theoretical work of Allan Sekula, John Tagg, Rosalind Krauss, and Vilém Flusser. The text also includes readings of many canonical photographers and exhibitions including: Atget, Brassai, August Sander, Walker Evans, The Family of Man, Diane Arbus, Lee Friedlander, Cindy Sherman, Bernd and Hilla Becher, Sebastaio Salgado, Jeff Wall, and others.

In addition, Emerling provides close readings of key passages from some major theoretical texts. These glosses come between the chapters and serve as a conceptual line that connects them. Glosses include:

  • Roland Barthes, "The Rhetoric of the Image" (1964)
  • Susan Sontag, Regarding the Pain of Others (2002)
  • Michel Foucault on the archive (1969)
  • Walter Benjamin, "Little History of Photography" (1931)
  • Vilém Flusser, Towards a Philosophy of Photography (1983)

A substantial glossary of critical terms and names, as well as an extensive bibliography, make this the ideal book for courses on the history and theory of photography.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
288
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780415778558
Date de parution :
13-12-11
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
155 mm x 231 mm
Poids :
476 g

Les avis